يالا يا شباب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

يالا يا شباب

منتدي روش يعالج مشاكل الشباب

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

إحنا بنشتري رجاااله !!

كاتب الموضوعرسالة
mido
Admin
mido

ذكر عدد الرسائل : 80

إحنا بنشتري رجاااله !! Empty
مُساهمةموضوع: إحنا بنشتري رجاااله !!   إحنا بنشتري رجاااله !! I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 11, 2007 2:14 pm

إحنا بنشتري رجاااله !! KhamisAlarees-300x223

أحنا المصريين ناس طيبين قوي. متعودين علي الكلام الطيب. حتي لو ملوش أي معني....شوفوا المثال الأتي

راجل طويل عريض ملو هدومه .بس جيوبه أنضف من الصيني بعد غسيله .يتوجه إلي بيت العروسة . في أيده اليمين الست الوالده وفي أيده الشمال صنية بسبوسة. وفي قلبه حب وليد وفي عقلة أحلام البيت والأسرة والأولاد
ليجد أمامة الأب الكلاسيكي قاعد في الصالة الكلاسيكية وبيقول الجملة الكلاسيكية

الأب(باسما) :أحنا يبني بنشتري رجالة

العريس(وقد هدأت نفسه وأحس بالثقه ) :ربنا يخليك ياعمي

الأب:أنما قولي أنت من عيلة مين ؟

العريس(وقد أزدادت أبتسامته أتساعا وأرتفعت جبهتة في شموخ):أنا ياعمي من عيلة الفلاح .أبويا كان فلاح وجدي فلاح بس الحمد لله ربوني أنا وأخواتي التسعة أحسن تربية

الأب (في شرود) : طبعا ياأبني طبعا.... أحنا بنشتري رجالة... أنما قولي أنت عندك شقة؟؟

العريس (في بساطة) :والله ياعمي أنا لسة بدور علي شقة وبصراحة أكتر لسة بدور علي فلوس الشقه....نياه نياه نياه

الأب (وقد أحمر وجهة وبدأ يجز علي أسنانه) : يابني أحنا بنشتري رجالة ...أنما قولي أنت بتشتغل أية؟

العريس ( بأبتهاج شديد وقد أثرت فية كلمات الرجل المشجعة) : والله ياعمي أنت عارف أنا خريج هندسة والحمد لله أستلمت شغلي من يومين بس في الهيئة العامة للرقابة علي اللبان .صحيح المرتب صغير شوية بس أنا واخد وعد أني أتثبت بعد خمس ست سنين

الأب (وقد بدأت تظهر علية أعراض الشلل والشيخوخة المبكرة ) :يابني أحنا بنشتري رجالة ..أنما قولي هو المرتب كام ؟؟

العريس (وقد أتسعت أبتسامته لتملأ الصالة) : مية سبعة وأربعين جنية وتلاتة وسبعين قرش بالتمام والكمال

الأب :بره

العريس: نعم ياعمي

..........الأب (وقد شل فعلا) :بره بيتي يا أبن ال

وهكذا أيها الأخوة نجد أننا شعب طيب قوي قوي ومنقصدش أي حاجة من اللي بنقولها
أية رأيكم مين الغلطان الأب المشلول ولا العريس النضيف الي عايز يعف نفسة ولا الدنيا هي الي وحشة وكخه؟؟؟؟
أحب أعرف رأيكم..... سلام
https://this.ahlamontada.com

إحنا بنشتري رجاااله !!
صفحة 1 من اصل 1